Laatst schreef ik een blogpost aan de bedrijven die vinden dat bloggers gewoon amateurs zijn en dus gewoon gratis reclame aan deze bedrijven geven. Ik kreeg hier veel reacties op en veel bloggers herkenden zich ook in deze blogpost. Vandaag schrijf ik nog een blogpost voor alle bedrijven, maar nu voor de bedrijven die nooit terug mailen.
Ik heb het dan niet over de bedrijven die reageren op jouw mails. Oké, dit is dan ook bloed irritant, maar ik kan het nog enigszins begrijpen. Misschien kregen deze bedrijven heel veel mailtjes binnen en kunnen ze niet op alle mailtjes reageren. Toch vind ik het erg onbeleefd als dit bedrijf gewoon de tijd heeft en de mail ook daadwerkelijk heeft gelezen.
Ik heb het toch meer over de bedrijven die jou mailen met een voorstel en vragen om wat meer informatie. Ik mail dan heel beleefd terug met mijn reactie op het voorstel en met wat extra informatie over bijvoorbeeld mijn bezoekers aantallen. Oké, ik verwacht niet binnen een dag of zelfs binnen een paar uur een mail terug (wat toch eigenlijk heel fijn kan zijn!), maar überhaupt een mail terug met een antwoord zou dan toch heel fijn zijn. Waarom mail je een blog met een gedetailleerd voorstel en zelfs al met de vraag of ik hierin mee wil werken of niet en dan om vervolgens geen mail terug meer te sturen. Ik begrijp hem niet. Oké, je mag het oneens zijn met de bezoekersaantallen van een blog of met het aantal volgers die dit blog op een bepaald socialmedia kanaal heeft, maar mail dan minstens deze blogger terug met een ja of een nee. Dan weten we tenminste ook waar we aan toe zijn.
Ik heb dit niet één keer gehad, maar ik heb dit zelfs meerdere keren gehad. Bedrijven mailen mij met een voorstel en vragen of ik hier aan mee wil werken. Vervolgens mail ik dat ik het mij een leuk voorstel lijkt (of juist helemaal niet natuurlijk). Daarna krijg ik een mail terug of ik mijn bezoekersaantallen en volgers wil doorsturen. Geen probleem natuurlijk, maar mail dan tenminste terug als je toch de samenwerking niet meer door wilt laten gaan. Een beetje vreemd allemaal.
Heb jij dit ooit gehad en wat vind jij hier nou van?
Volg mij via: Bloglovin | Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest
Ik heb eigenlijk nog nooit een mailtje gehad waarin eerst wordt gevraagd om een samenwerking en daarna nog wordt verzocht om bezoekersaantallen. Voor mij zou het daarop ook stuk kunnen lopen: niet omdat ik die aantallen niet wil delen, maar eerder omdat het om meer gaat dan de getalletjes. Gelukkig word ik wat dat betreft dus door de juiste bedrijven gemaild 😉
Ohhh, dat heb ik ook al meerdere keren meegemaakt… Zó vervelend en gek. Heb zelfs een keer meegemaakt dat die persoon waarmee ik mailde ontslagen was opeens.
Liefs, Susan
Dat heb ik ook een keer gehad! Hele winactie georganiseerd en hij stond online, krijg ik een mailtje dat hij niet meer hier werkt. x
Ik heb nog maar één samenwerking gedaan met een bedrijf en die vroegen zelfs geen bezoekersaantallen. Ik vond het mail verkeer zeer gemoedelijk en vlot verlopen.
Dit lijkt me echt héél vervelend.
Als ik met mijn 1200 volgers aan kom zetten zeggen ze vast sowieso “Nee” 😉
hahaha
Het is altijd moeilijk met die bedrijven helaas, ze vragen altijd om aantallen 🙁 x
Can feel how you feel or think about that. Nice post 🙂
Thankyou !
Ik herken het helemaal had ik laatst ook ik mocht iets uitproberen had mijn adresgegevens gestuurd en nooit iets binnengekregen of een mail terug gekregen..Erg onprofessioneel!
En dan vraag je je natuurlijk af wat er met deze adresgegevens is gebeurd..
Wat onbeschoft zeg! Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt!
Ik krijg er genoeg helaas :/
Ik heb dat weleens meegemaakt hoor. Heel vervelend inderdaad. Een mailtje is een kleine moeite zou je denken…
Heb wel meegemaakt dat bedrijven niet antwoorden, maar dat ze zelf een voorstel doen en niets laten horen … dat is gek. En niet netjes.
The worst for me was I wrote to a company with an idea to promote for them, which I got no response (ok that’s fine) but they took my email address and signed me up to their newsletter!!! I found that shocking!
Indeed that’s really weird. They just think they can promote everything for free 🙁
Heel herkenbaar! En helaas ook vreselijk irritant, laatst kreeg ik na 5 dagen weer een antwoord terug met excuses voor de late reactie had ze ook maar gelijk het voorstel aangepast. Ik heb geantwoord dat ik de late reactie niet zo vervelend vond maar dat ze eerst zegt dat ik zelf mag kiezen en vervolgens een mail stuurt met vaste maat en materiaal een beetje raar vond. Pfff. Samenwerkingen, ze gaan maar zelden vlekkeloos merk ik.
Die bedrijven zijn ook altijd zo onduidelijk, echt irritant helaas
Ik vind het zelf altijd jammer als je een leuk contact hebt gehad gedurende een samenwerking maar zodra de post online staat en je die hebt gestuurd hoor je niets meer. Vind ik zo vreemd. Je kunt toch tenminste even reageren met leuk artikel (of desnoods dat het niet leuk is) of even kort een bedankje?
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in! Dat heb ik ook zo vaak gehad. Schrijf je een leuk artikel en dan krijg je er helemaal niets meer over te horen.
Wat erg!
Ik heb dit ook al meegemaakt, ik vind het absoluut niet kunnen.
Als ja interesse toont dan moet je achteraf ook antwoorden op mails!
Toffe post!
Dankjewel voor je reactie! Ik ben erg blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. x
Dat vind ik zo onprofessioneel! Ik hou dan ook echt een nare bijsmaak over aan zo’n bedrijf en zal er niet zo snel meer mee in zee gaan. Ik vind het echt zo onbeleefd.
True that. Many companies do this and it’s really impolite!
Ik kan niets meer zeggen dan, ik ben het zooooo met je eens!
Haha dankjewel!
Ook ik heb dit weleens gehad. Het irritante aan dit soort mails is: je wordt enthousiast door een voorstel voor een samenwerking en vervolgens lijkt het wel of ze van de aardbodem verdwenen zijn. Ik heb naar aanleiding van dit soort situaties al meerdere keren de telefoon gepakt en het desbetreffende bedrijf gewoon gebeld om te vragen hoe het er mee stond. Ik kan je één ding verzekeren: als je belt dan krijg je wel een antwoord! Het is alleen jammer dat het op die manier moet.
Vanuit het oogpunt van een bedrijf moet je het ook zo zien;
Door alle bloggers is vaak het bos niet meer te zien of een website voldoende interessant is om een samenwerking mee aan te gaan. De bloggers die mij mailen met duidelijke bezoekersaantallen, bereik, duikelijke social media cijfers (niet alleen aantallen) etc daar reageer ik als eerste op. Ik reageer sowieso wel op die info echter vind ik ook dat het hoort dat die blogger ook nabelt. Uiteindelijk werk het zo vaak met sales, iemand vraagt info (een blogger kan geld aan mij verdienen) dus een proactieve houding zal dan alleen maar worden gewaardeerd. Een bedrijf die bij mijj bedrijf info vraagt zal dit ook 9 van de 10 x bij concurrenten doen, door gelijk na te bellen en toelichting te geven op de info zorgt voor een betere conversie. Uiteraard is het niet netjes als de rest niets laat weten maar helaas werkt t vaak zo. Nabellen is daarom zeker een goede manier om de klant binnen te halen.
Ik zeg ook niet de bloggers die de bedrijven mailen. Want zoals ik al zei, daar begrijp ik het bij. Ik heb het hierover een samenwerking die al loopt.
Grappig dat je hier over schrijft. Ik heb het de afgelopen maand zeker 3 keer gehad. Mails met een voorstel voor samenwerking en dat ze je blog helemaal geweldig vinden en als je dan terug stuurt helemaal geen reactie. Hebben we het nog niet eens over de cijfers of iets gehad. Dan denk ik waarom benader je me dan überhaupt?
Ik begrijp het ook niet meer hoor..
Dat vind ik zelf erg slordig. Maar gelukkig hier nog niet echt last van gehad. Maar snap je wel.
Ik heb het niet zo vaak gehad eigenlijk! Vaak mailde ik dan gewoon nog een keer en dan kreeg je een reactie met ‘Het was ons even ontgaan’ of zo, haha. Maar als het vaker gebeurt is het wel irritant inderdaad! Trouwens, je titel klopt niet helemaal. ‘Terug reageren’ bestaat niet haha, het is dubbel. Het is of reageren of terug mailen/bellen/schrijven etc. Leuk artikel!
Soms mailde ik dan terug, maar dan kreeg ik nog steeds geen antwoord terug. Als ik trouwens ’terug reageren’ zoek op google, vind ik wel een hoop zoek resultaten hoor 😉 x
Heel toevallig wilde ik hier ook over schrijven voor vandeweek, schijnbaar ben ik toch niet de enigste.. Laatst had ik een voorstel binnen gekregen dat ik al iets uit mocht zoeken, zoek wat leuks uit uit een van onze webshops. Zo gezegd zo gedaan.. Nooit meer wat gehoord! Maanden later 2 weken terug nu.. Ik dacht laat ik eens een contactformulier op hun site invullen, zeiden ze dat ze nooit iemand zochten?!? Waarom mail je me ten eerste dan.. Ten tweede waarom mocht ik al iets uitzoeken en waren er al dingen afgesproken? Arghhhh, sommige bedrijven.. Dit is niet de enigste bedrijf, er zijn er nog heel veel meer die niet antwoorden, of zelfs ineens de e-mailadres niet meer bestaat! Hoe dan?!
Of dat ze je opeens aanmelden voor hun nieuwsbrief en nooit meer terug mailen, dat heb ik dus laatst gehad..x
Amazing article, really! I just hate, when I send an e-mail to a company, and they don´t answer me. It´s not that I´m mad because they don´t want to collaborate with me or my blog, it´s just, I think they should at least reply. It´s a decency.
♡ * 3 delicious recipes * ♡
You’re totally right! <3
Greetings from Florida! I’m bored to tears at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break.
I really like the knowledge you present here and can’t wait to
take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my mobile ..
I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, superb site!
Dit heb ik ook al een paar keer gehad, echt zo raar he! Waarom mailen ze dan voor een samenwerking vraag ik me af!
Ik herken het ook, heb het een paar keer meegemaakt. De eerste keer dacht ik er zelfs nog over om de mail nogmaals te sturen, want misschien was de mijne niet goed aangekomen. Maar heb dat niet gedaan, want als ze mij niet leuk genoeg vinden, vind ik het ook zonde van mijn tijd en schrijf ik liever lekker vrij zelf door.
Creating content and the subsequent social media related work to promote posts is time consuming. It’s always good to work with companies who communicate in a timely fashion and respect the bloggers with whom they cooperate and engage.
Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I
will be waiting for your further write ups thank
you once again.
Yikes het is echt zo onbeschoft van bedrijven, helaas ook heel vaak meegemaakt. Of als je dan je bezoekersaantallen door hebt gestuurd plus alle verdere informatie en dan ineens: ja sorry we willen grotere bloggers je valt eronder…hoe worden grotere bloggers groot dan??……mmmjuist 😉 Makes no sense at all.