Follow:
Bloggen Lifestyle

Stelling: Een blog is een wandelend reclame bureau

reclame

Door Celine – Er zijn veel bedrijven die voor niets een artikel over hun bedrijf willen. Ze denken van, oh het zijn maar bloggers, steken weinig tijd in die artikelen en willen vast wel een artikel over mijn bedrijf schrijven. Ik ben het daar niet mee eens!

Zoals ik al zei, zijn er erg veel bedrijven die voor niets een artikel over hun bedrijf willen. Ik heb al een aantal mailtjes ontvangen van bedrijven die graag willen dat ik een artikel over hun bedrijf maak. Ik kijk natuurlijk altijd eerst of het bedrijf mij interesseert en of het iets toevoegt op mijn blog. Daarna schrijf ik netjes een mailtjes dat wij altijd een vast tarief hebben voor bijvoorbeeld een advertorial. Vervolgens mailen ze mij een mail dat ze helaas geen budget willen, maar dat het echt iets toevoegt op mijn blog. Kijk, ook al voegt het wat toe op mijn blog, ik ga niet gratis reclame maken voor een bedrijf.

In tijdschriften, kranten en op tv maken ze toch ook niet gratis reclame? Bedrijven denken dat wij bloggers niet sterk in onze schoenen staan en dat wij denken dat we het gaaf vinden dat een bedrijf ons benaderd. Begrijp me niet verkeerd hoor, natuurlijk vind ik het leuk als een bedrijf mij benaderd, maar ik ga dan niet vervolgens gratis reclame voor hun maken.

Er zijn ook veel bedrijven die ons mailen om bijvoorbeeld en product te reviewen. Hartstikke leuk natuurlijk! Maar vervolgens sturen ze wel de prijs van het product en of we ook nog even de verzendkosten kunnen betalen. Dat vind ik zelf erg raar, je weet toch zelf ook wel dat wij bloggers niet zomaar producten voor een review gaan kopen als een bedrijf ons benaderd? Als ik in een winkel een product zie die ik graag voor persoonlijk gebruik wil kopen, dan schrijf ik er natuurlijk een review over. Technisch gezien is dat ook reclame voor een bedrijf, maar dan worden wij zelf niet benaderd.

Alsjeblieft, alle bedrijven die bloggers willen mailen. Een blog is geen wandelend reclame bureau!

Related:

Previous Post Next Post

4 Comments

  • Reply Amy - The Pink Perfectionist

    Dit is helaas zo herkenbaar! De meeste bedrijven denken maar voor het minste publiciteit te krijgen, zelfs als je helemaal geen affiniteit hebt met het product dat ze aanbieden. Dan komen ze met allerlei smoesjes, erg vervelend! Zelfs als ze zouden betalen zou ik het nog niet vermelden, je zou als blogger alleen wat mogen vermelden als je écht enthousiast bent vind ik dan (of als je mensen wilt behoeden van een miskoop).
    Amy – The Pink Perfectionist onlangs geplaatst…Sunday Shares #77My Profile

    15/11/15 at 15:51
  • Reply Aileen

    Heel herkenbaar helaas. Vaak krijg ik niet eens een reactie als ik eenmaal heb aangegeven dat een advetorial niet gratis is. Als ze zeggen geen budget te hebben, dan is dat wat mij betreft wel netjes. Ze zeggen dan tenminste nog iets..
    Aileen onlangs geplaatst…De werkkleding van een turn-en acrogym trainsterMy Profile

    21/01/17 at 00:46
  • Reply Marguerita

    Reclamebureaus rekenen flinke tarieven hoor, ik zou best willen dat ik die kon rekenen. Ik denk dat je de term billboard bedoeld als ik het artikel zo lees?
    Marguerita onlangs geplaatst…Kerst is voorbij, tijd voor kerstverlichting!My Profile

    21/01/17 at 14:10
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge

    Lees vorig bericht:
    Review: Rimmel London 60 Seconds nagellak

    Door Celine - Laatst, heb ik een paar super mooie lakjes gehaald. Waarschijnlijk hebben jullie dit al gezien op Instagram...

    Sluiten