Follow:
Bloggen TB

Zijn grote of kleine blogs beter om te adverteren?

freepromotion

Ik houd me de laatste tijd hier steeds meer mee bezig. Zijn kleine of grote blogs juist beter om te adverteren? Hiervoor moet je naar een aantal aspecten kijken en dat is eigenlijk wel lastig.

Als je hier zonder na te denken over zou beslissen dan zou je natuurlijk voor een groot blog kiezen, maar dit is eigenlijk deels niet zo. Stel je voor, een groot blog krijgt veel reacties, maar kan met lange na niet op alle reacties reageren. Dit blog heeft dus minder communicatie met zijn lezers. Ik weet niet echt of dat wat uit maakt voor het adverteren, maar mij lijkt het als lezer dat je dan wat meer ‘vertrouwen’ hebt in de blogger zelf. Het is net alsof een vriendin je wat aanraad in plaats van een vreemde.

Hetzelfde als de prijs wat een bedrijf voor een review betaald. Grote blogs hebben een (veel) groter prijskaartje, dan de wat kleinere blogs. Hierdoor komen de kleine en budget producten niet zo vaak naar voren, maar die zijn toch ook goed? Ik ben altijd meer van de budget producten en als ik dan ook reviews van dure producten zie, dan haak ik al snel af.

Ik denk dat het een beetje aan je prijs range en aan het type product ligt.. Als je een product hebt van een kleine prijs, dan heb je een grote kans dat dit nooit wordt gereviewd door de grotere blogs. Ook kan het blog hartstikke groot zijn, maar als het product totaal niet in het genre van de blog ligt, dan heb je er ook weinig aan. De meeste lezers komen naar dit grotere blog toe, omdat ze artikelen willen lezen van een bepaald onderwerp. Stel je voor je hebt een product over haarverzorging, maar het is een lifestyle blog, dan heb je een kleine kans dat het product überhaupt wordt gewaardeerd door de lezers van dat blog.

Beste bedrijven, kijk deze eventjes verder dan je neus lang is. Kijk naar het genre van het blog en kijk ook naar uw eigen product. Je kan niet verwachten dat blogs zomaar een artikel schrijven en vooral als dit product niet relevant is voor het blog zelf. Vergeet de kracht van de kleine blogs niet!

Wat vind jij hier nou van? Als jij een bedrijf was zou jij dan juist gaan adverteren bij grote of kleine blogs?
signature

Volg mij via: Bloglovin | Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest

Related:

Previous Post Next Post

18 Comments

  • Reply Henrieke

    Op een kleiner blog dan is er ook meer kans dat het artikel door de volgers gelezen wordt. Ik lees weinig van de reviews, zeker als er nog veel meer leuks te lezen is op een blog. 🙂

    1 juni 2016 at 09:08
  • Reply Birgit

    Ikzelf zou gaan voor de kleinere blog. Die hebben vaak een vaste groep trouwe bezoekers. Ik merk dat ikzelf grote blog sporadisch bezoek (op een enkeling na) en de kleinere bezoek ik dagelijks.

    1 juni 2016 at 15:34
  • Reply Rilana

    Interessant dat je hier een artikel over hebt geschreven, ikzelf zou denk ik ook wel beginnen bij een kleine blog. Een kleine blog kan nog groeien, en ik persoonlijk merk ook inderdaad dat kleinere blogs nog veel meer bezig zijn met het ontdekken en reageren etc. bij anderen. Dat is natuurlijk ook fijn!

    1 juni 2016 at 18:10
  • Reply Marlies

    Ik merk dat ik de laatste tijd juist nooit meer echt blogs lees. Ik heb geen tijd om van 10 blog ellelange verhalen te lezen ’s ochtends terwijl ik mijn ontbijt eet.
    Ik kijk liever plaatjes, lees korte beschrijvingen of kijk You-Tube video’s die van mij eigenlijk liever ook niet langer dan 10 min moeten duren.
    Wanneer ik zie dat Zoella weer een weekvlog heeft, en zie dat die maarliefst 25 min duurt, bekijk ik hem gewoon niet.
    Daar heb ik er ook voor gekozen om mijn blog vooral te laten draaien rondom foto’s met korte to-the-point beschrijvingen.
    Ik denk dat het als bedrijf ook belangrijk is om goed te kijken naar wat een blog aanbied, welke lezers eropaf zouden komen en hoeveel contact er daadwerkelijk is met de lezers.
    Ik blog al een tijdje, en heb sinds kort weer de draad opgepakt, zou graag dingen willen reviewen maar heb nog nooit een aanbod gehad jammer genoeg.

    2 juni 2016 at 14:03
  • Reply Mariska

    Het zal ook wel aan het product liggen. Geen blogger, maar iemand als Nikkietutorials: zodra zij iets adviseert vliegt het de winkels uit, niet normaal. Het ligt er maar net aan wat beter bij het product past.

    2 juni 2016 at 17:55
  • Reply Kirsten

    Leuk artikel, zou er zelf niet op gekomen zijn hier een post over te schrijven, maar gelijk heb je zeker! Vaak hebben kleinere blogs misschien ook nog meer een niche markt, waarin zij volledig focussen op één onderwerp, terwijl wat grotere blogs de focus soms een beetje verliezen. Als je product goed aansluit bij de niche markt van een kleine blog is het waarschijnlijk superslim om daar te adverteren, omdat iedereen daar interesse heeft in het product.

    11 juni 2016 at 20:39
    • Reply Celine

      Heel veel bedrijven vergissen zich daarin. Ook kleine blogs zijn goed om te adverteren! x

      11 juni 2016 at 21:10
  • Reply Marushi

    Ik denk dat ik het zou verdelen. Ik geloof dat ze allebei hun sterke punten hebben. En waarom ook niet de kleine blogs een kansje geven! 😉 -x-

    12 juni 2016 at 12:37
    • Reply Celine

      Iedereen verdiend een kans! 😉

      12 juni 2016 at 14:29
  • Reply Mariyam

    Awesome post! PR companies need to read this post 🙂

    12 juni 2016 at 19:51
    • Reply Celine

      Hahah share it 😉 x

      12 juni 2016 at 20:18
  • Reply Farah

    Ik vind dat je wel gelijk hebt, een kleine blog weet haar vaste lezers beter te overtuigen dan een hele grote die alleen op gesponsorde artikelen draait.

    1 november 2016 at 20:52
  • Reply Angela Visser

    Kleine blogs doen meer moeite denk ik om viral te promoten.

    2 november 2016 at 19:44
  • Reply Lisette

    Kleinere! Paar grote zijn leuk om te volgen maar de “gewone” bloggers kunnen onwijs veel invloed hebben. Jammer dat veel “mensen” je pas zien staan als je veel volgers hebt.

    7 januari 2017 at 18:23
  • Reply Teddy

    Ik ben het helemaal met je eens. Het ligt er maar net aan wat een bedrijf wil, ik denk dat zowel grote als kleine blogs veel potentie hebben!

    8 januari 2017 at 10:10
  • Reply sherry

    Het hangt er een beetje vanaf welke opdracht het is en wat je er mee wil bereiken. Wel een goed punt om over na te denken. Goed artikel.

    9 januari 2017 at 22:09
  • Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Lees vorig bericht:
    W7 In the buff: Lightly Toasted | Foto’s, swatches en review

    Ik had een lange tijd geleden (lees: een jaar!) dit palette gekregen, maar ik had hier eigenlijk nooit een review...

    Sluiten